Grzejnik Heatwave firmy Jaga jest jednym z bohaterów „Ilustrowanego Elementarza Dizajnu” – nowej książki Ewy Solarz oraz nowej wystawy, których inauguracja odbędzie się podczas „Łódź Design Festival 2012”. Wernisaż wystawy, któremu patronuje m.in. firma Jaga, odbędzie się 20 października w Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.
Książka „Ilustrowany Elementarz Dizajnu, czyli 100 rzeczy narysowanych przez 25 polskich ilustratorów” ma charakter edukacyjny i jest dedykowana dzieciom i młodzieży. Jest niczym lekcja, na której najmłodsi mogą dowiedzieć się, że sztuką mogą być nie tylko eksponaty w galeriach, ale też przedmioty codziennego użytku, które nas otaczają, takie jak na przykład lampa, butelka napoju, lalka, kran czy grzejnik. Przedmioty te mogą być inspiracją dla designerów, a jedne formy mogą wynikać z drugich. Z „ Ilustrowanego Elementarza...” dzieci dowiedzą się na pewno tego: czym i po co jest design, co to jest „rzecz kultowa” oraz zobaczą dobre przykłady obu tych znaczeń.Do realizacji tej idei autorka zaprosiła 25 utalentowanych polskich ilustratorów, którzy narysowali (lub zinterpretowali) wybrane przez nią przedmioty. Jednym z nich jest grzejnik Heatwave firmy Jaga, który reprezentuje ważną zmianę, jaka zaszła w branży kaloryferów. W momencie swojej premiery, która miała miejsce w Mediolanie w roku 2007, Heatwave na zawsze przewartościował pojęcie dekoracyjności grzejnika i otworzył urządzeniom grzewczym drogę w kierunku estetycznej swobody. Dzięki kaloryferowi-ornamentowi grzejnik może nie tylko grzać, ale również zdobić wnętrze. Wymiar artystyczny, jeden z priorytetów firmy Jaga, ma również znaczenie ekologiczne – z pięknym przedmiotem trudniej jest się rozstać, co znacznie wydłuża czas jego życia.
Przedsmakiem książkowej publikacji jest wystawa „Ilustrowany Elementarz Dizajnu”, którą będzie można zobaczyć podczas „Łódź Design Festival”. W Muzeum Książki Artystycznej przy ul. Tymienieckiego 24, w dniach 18-28 października będzie można, kartka po kartce, obejrzeć „Elementarz...” w dużym formacie. – Każdy przedmiot będzie miał swoją metryczkę tak, aby widzowie mogli dowiedzieć się np. kto zaprojektował słynny scyzoryk szwajcarskiej armii czy butelkę kultowego napoju oraz w którym roku powstały najbardziej pożądane trampki na świecie – mówi Ewa Solarz, autorka książki i jednocześnie kurator wystawy.
Firma Jaga, która jest jednym z patronów wernisażu, zwraca szczególną uwagę na stronę 34 „Ilustrowanego Elementarza Dizajnu”, na której młoda ilustratorka, Joanna Gniady narysowała grzejnik Heatwave.
– Polecamy tę książkę, ponieważ jest ona jasnym punktem na mapie literatury dziecięcej – mówi Dariusz Majchrzak z firmy Jaga Polska. – Nie do przecenienia jest walor edukacyjny publikacji, która w prosty i przyjazny sposób zwraca uwagę na tzw. wyższe wartości.
Więcej informacji na temat oferty grzejników marki Jaga można znaleźć na stronie internetowej firmy Jaga Polska Sp. z o.o. pod adresem: www.jaga.com.pl
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/lekcja-designu-z-grzejnikiem-heatwave